To CLEAR (Creative learning) είναι μια μέθοδος διδασκαλίας που εγκαταλείπει τους καθιερωμένους νοησιαρχικούς τρόπους διδασκαλίας και χρησιμοποιεί το θέατρο και τις τέχνες μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
H μεθοδος οδηγεί βήμα-βήμα τον εκπαιδευτικό (και κατά συνέπεια το μαθητή) να χρησιμοποιήσει θεατρικές/καλλιτεχνικές τεχνικές για να διδάξει τα μαθήματα του μέσα στην τάξη και απολύτως συμβατά με το ωρολόγιο πρόγραμμα.
To CLEAR έχει σαν στόχο του- εκτός από τα παιδιά για τα οποία η γνώση γίνεται χαρά- τον δάσκαλο και παιδαγωγό. Τον άνθρωπο δηλαδή που έρχεται σε άμεση επαφή με τα παιδιά και είναι ο ίδιος φορέας της γνώσης. Έχει σαν στόχο να αλλάξει την φιλοσοφία για την δουλειά του, να την κάνει πιο δημιουργική, πιο ενεργητική και φυσικά να αλλάξει την σχέση του δάσκαλου με τους μαθητές του.
Ο δάσκαλος αξιοποιεί την δημιουργική του φύση, είναι περισσότερο δημιουργός με φαντασία και έμπνευση παρά εκτελεστής του όποιου αναλυτικού προγράμματος. Φτάνει στο σημείο να σκηνοθετεί/διευθύνει μέσα στην τάξη, μια δραστηριότητα γύρω από το κάθε μάθημα που έχει να παραδώσει.
Καταλαβαίνουμε βέβαια ότι αν γίνει μια τέτοια θεμελιακή αλλαγή αλλάζουν πολλοί παράγοντες που λειτουργούν μέσα στην τάξη.
Για τα παιδιά θα είναι παράδεισος. Μια που το μάθημα μετατίθεται από το πρέπει (να διαβάσω, να γράψω, να αποστηθίσω...) στο θέλω (να παραστήσω, να ζήσω, να παίξω, να μεταφερθώ στον κόσμο του μαθήματος).
Η ενέργεια, που από φυσικού τους έχουν τα παιδιά όχι μόνο μέσα στην τάξη αλλά και στον ελεύθερο χρόνο τους, κατευθύνεται και διοχετεύεται σε ωφέλιμα δημιουργικά κανάλια, όπου τα παιδιά μαθαίνουν ανακαλύπτοντας και δεν σκορπιέται σε τυχαία πεδία (παιδότοποι, τηλεόραση κλπ).
Το παιδί από θεατής και παθητικός δέκτης, γίνεται δημιουργός.